IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 16, 2009

ceritera persiapan raya

salam semua...
lama aku x update blog ni..ntah tiba2 rasa cam x sempat nk nulis,lgpunserver down kt opis ni.he..he..nk crite apa ye minggu ni?kita crite pasal raya lah almaklum la raya pun lg 2 hari insyaAllah...korang dah siap ke p'siapan raya?aku alhamdulillah smua dah siap kecuali bhn2 mentah je x beli lg utk buat stok..mana tau kot2 ada yg dtg bole kita goreng m'gorengkn..kuih raya pun x byk..


my list...

pakaian raya..our theme this yr hijau+off white gitu..sbb apa putih sbb kete warna putih he..he..ntah apa kaitan?baju kurung & tudung ibu ngan gegurl dah siap sedondon..baju melayu babah ngan hadi pun dah settle..sampin + kopiah hijo..kami ni raya pertama je sedondon,raya seterusnya suka ati korang la nk pakai kaler apa kan..tp kan taun ni aku pecah rekod baju sampai 4 pasang ngeee~~dah taun lepas beraya x kluar umah kan..anak2 ku kalo x hari raya pun aku ske b'shopping baju depa gak..hubby ikut suka dia lah..sbb dia agak susah nk beli baju2 baru ni sanggup carik kt bundle..soka ati abg la!

rumah...buat masa ni dah siap b'kemas tp actually tiap2 ari kena sapu & bersih..thn ni x de rezeki nk tuko langsir..no budget!selain itu x ada penambahan @ pengurangn aset!

kasut...ibu babah & gegurl sepasang je,hadi pakai yg lama masih elok..

kudapan raya..biskut,kek,kerepek smua x buat pun main tunjuk sudah..slalunya e/yr my MIL akan bg byk tau..so thn ni spt biasak la ngeee~~~..

mak abah...duit dah disediakn,kudapan raya tunggu je la kami beli ek!

adik2...smua dah settle..diorg ni simple je,ada sepasang baju dah ok..kalo x de pun pakai yg taun lepas pun dah ok..depa ni mmg x tau nk mintak..ish..ish..sian aku tgk..

duit raya..thn ni under budget so singgit sorang sudah la..utk anak2 sedara & adik2 bg lebih sket bole la..

Tahun ni mcm biasa aku beraya kt Kedah..kg hubby..kami ni x de konsep ikut giliran..malas aku nk pikir blk mana raya pertama..ikut je la hubby lgpun dia anak lelaki sorang mesti nk beraya ngan maknya dulu..senang x de adegan gaduh b'gaduh,sentap menyentap kan..tp kalo nk ikut giliran no hal..lgpun raya kt mana pun sama janji meriah..cuma kt kedah tu byk sedara mara IL,kalo sebelah aku plak cuma meriah bila kami adik beradik je b'kumpul..mcm taun lepas wahhh mmg best!kebetulan aku & my sis b'pantang,yong plak giliran dia,inz,adik,iqah ngan abeel smua ada!thn ni adik bradik aku yg dah kawin ikut suami memasing..t'masuk aya,nk m'ziarahi kubur arwah suaminya dulu..so raya ke2 insyaAllah b'jumpa la kita smua..meriah!

Tahun ni jugak kami agak b'sedih sbb opah kan baru meninggal dunia..x dpt la dia merasa baju baru & lemang..mak la org paling sedih..itu pasti!b'sabarlah mak dah ketentuan Ilahi..

Buat kawan2 yg mengenali diri ini juga x lupa pembaca blog akak...SeLaMaT MeNyAmBuT AiDiLfItRi MaAp ZaHiR & BaTiN..jemput beraya ke rumah!


1 comment:

MariaFaizal said...

Wana dearest,
Hsappy Eid Mubarak dik!
Maaf Zahir Batin.
Hoping that we could meet someday soon.Kisses to your beautiful babies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...