IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 23, 2010

hadi dpt katil ibu admitted

Salam Jumaat..

Dah seminggu x b'blog huhuhuuu...buat kwn2 yg b'tanya kemana m'hilang..tq2..x kemana2 pun..just b'cuti sakit huahauaaaa..

Actually i was admitted to hosp due to PIH...

Critenya gini..ahad mlm tu dah start sakit kepala ya hamat,telan panadol pun x jln,siang harinya plak sibuk mengemas umah sbbnya katil hadi dah sampai..oh yg tu jap gi kita cite ok..besoknya mmg check-up kt klinik so skali bp naik m'canak 140/90..

So kena refer doc..skali lg ambik tekanan 150/100..rest dulu then 2nd time ambik pun x turun2 150/100 so nak x nak kena admitted..

Korang tau la risiko kalo bp high ni kan..mcm2 bole jd during pregnancy,,salah satunya SAWAN..kesan pd ibu & bb la..so mmg kena buat observation & rest spy bp tu down sket :D..alhamdulillah skang ni dah on ubat,pastu follow up selang 2 hr/2 minggu utk check bp je..leceh kan..tp tu la kena think +ve la...pray for me ok!

.......................................................................................................

Noktah la cite bp tu ye..biasa la mcm2 hal kalo mengandung ni kan..:D..actually nk cite pasal katil hadi ni ha..hr tu kecoh2 kan m'cari katil hadi,means nk asingkn tempat tido anak teruna nan sorang ni!

Apsal bunyi susah sgt nk m'cari katil kan?????gi kedai perabot,pilih2,murah2 beli la kan hahahaaaa...tu kalo aku yg buat,kalo suami yg buat,lg dia x jumpa katil yg puaskn ati dia,lg tu la asyik ziarah menziarahi kedai perabot..nak muntah aku!

Mmg fussy la dia,mcm dia plak yg nk tido atas katil tu..kuikuikuikui..korang bayangkn la mula2 nak beli double decker,yg siap ada rak2 kalerfull mcm kt IKEA tu *dia kan pencinta brg2 IKEA*,aku x brapa setuju sbb mkn space plak nnt,pastu dia nk beli katil yg ada gambo2 kete,batman etc tu..x jd jugak..last2 aku lantakkn aje dia cari sendiri sbb dah tentu2 dia yg bayor!

Finally beli gak single bed..bole tahan gak harganya,padan la ngan kualitinya kot..ni la ha katilnya sesuai la utk bilik yg kecik tu..

abaikn model x b'bayor tu..

Dsbbkn nak masuk katil hadi ni so abis satu bilik tu kena renovation.x la renovate bagai just susun atur bg kemas & elok sket..aku x angkat apa2 pun,budak b'2 tu je yg nolong babanya..aku just buat double checking,mana mainan yg x guna aku buang,baju2 x leh pakai asingkn then baru vakum & mop..actually suami dah buat tp aku cam x b'kenan plak cara dia m'vakum tu hhaahahhaaaa...biasa la lelaki kan..mana depan mata je..celah2 tu nan ado!

lg sekali b'sama model x b'bayor..

Tengok la x t'susun2 dah brg2 tu..melambak2 ngan brg2 bb sbnrnya tu..x pe la janji bersih kan..tiba2 rasa cam nk pantang di rumah sendiri je..senang..katil dah ada heheheee..ha yg tu lain kali kita decide ok!

Katil dah ada,bilik sendiri dah ada..mslhnya si hadi tu nk tido ke x??budak b'tuah ni hr siang ckp ok,mlm kang ko..gggggrrrrrr~~~..geram ok!so mlm pertama nak x nak mmg hukum paksa!dia nk takut ke,nangis ke,hapa ke..aku biorkn aje..raof plak mlm tu ke masjid so aku kena handle sorang2 suh dia tido sendiri..tp pg esok bangun subuh aku tgk baba tido skali dlm bilik tu..apakahhhh????

Aku ingatkn dia lembut hati x sanggup nk ceraikn tido rupanya si hadi mlm tu dia demam..so mcm biasa la kalo sakit konpem x panggil aku..panggil baba la..agaknya m'jaga hadi yg x sihat sampai t'tido2 kt situ,senang nk jaga :D..masa aku duk wad,dia x tido sendiri..katanya teman baba ngan adik..tgk la alasannya!

mlm sblm aku admitted

Tgk la siap tutup satu badan..very the penakut la itu budak!padahal lampu tido siap b'pasang tu!katil hadi tu still b'bogel..aku janji kt dia..

'kalo hadi dah pandai tido sendiri dlm bilik,ibu belikn cadar cantik2'

Dia request nk gambo Batman la hapa la,aku akan belikn kalo b'jaya tp dia cam biasa la ckp ok je tp bila naik mlm je ngarut2..

Mmg kena byk2 b'sabor ngan hadi ni..so far alhamdulillah dah hampir seminggu ni dia bole tido sendiri tp lasak kemain..kejap2 kami mmg kena jenguk takut jatuh katil..aritu kepala dah ke bawah,sket lg nk t'junam ngan badan2..haissssshhhh!!!

Perkara tido dah selesai,pasni sekolah plak..apa plak pe'el dia nk tunjuk..hhhhhmmmmm..

p/s bila la merasa nk duk umah besar sket,design sendiri,laman luas bg anak2 main hheheheee...tu baru hadi,pasni alya,pastu adiknya..insyaAllah..semoga segalanya dipermudahkn Allah..







2 comments:

I think I write said...

as pun nak pisahkan katil ngan amani..
4 time being, kami dok bg dia tido katil asing tapi sebelah ngan katil kitorang la.. But bila bgn malam2 tgk2 dia dah ada in between kami.. Huuhuhu..
dah byk kali cuba.. Adik mmg ok.. Letak situ sampai pg la tak ubah...
Mayb amani dah biasa kot ek dr kecik...

che'wa said...

hehehhee..selalunya anak sulung camtu la as kan..tp kalo as dah start awal2 lg bagus kan..t bila adelia dah besar sket bole share bilik ngan kakak dah..

amani x apa la pompuan,hadi ni lelaki pun penakut cam hapa lg..ada je alasannya x mo tido sendiri..tu yg lambat nk pisahkn tu..huhuuuu

bilik as kira besar la jugak bole muat katil amani lg,bilik kami kecik,hadi tido kt lantai atas tilam je hhahahaa..lgpun dia dah besar sgt elok le b'dikari ekekekee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...