IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 10, 2011

selagi anak x besar..

Salam semua..

Hari ni x ada apa sgt nk share la..balik2 crite budak2 je,bapak budak kdg2,mak budak pun selit2 sket je udah heheheee..

Cuma hr ni sronok dpt kabar ttg one of my blogger fwen @ kawan maya... naimah selamat b'salin bb gurl smalam kalo x silap..aku pun baru tau thru fb dia..ingatkn aku yg meletup dulu rupa2nya dia ekekeee..apa2 pun alhamdulillah smuanya selamat..

Congrates dear..sepasang dah no..patut la alahan kali ni lain dr yg lain ye :D..jgn lupa blogkn kisah ur bb ok!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Since hadi dah sekolah,most of the time tentu la kt sekolah kan..balik t'ari kang siap2 trus ke sekolah agama ptg..kdg2 kesian aku tgk,balik ptg tu muka letih ya amat..

Itu pun ada hati setiap hari balik sekolah ptg,rendam baju smua siap cuci..dia sendiri nk buat,aku biarkan aje..tgh rajin,dtg malasnya kang kami gak menyudahkn..tp dua tiga menjak ni baba take over sbbnya b'basuh tp mcm x basuh..apakahhh???last kami suh dia rendam je x yah cuci bagai..so lepas mandi je trus...........

'ibu..lapar'

Nak buat camna kan..ilmu dunia pun perlu,ilmu akhirat pun perlu..disbbkn mlm je aku dpt jumpa anak2 b'tuah ni so lepas maghrib aku curi sket masa duk ngan depa..bukannya aku buat pe pun,kdg2 lepak atas katil hadi sambil tgk depa main2 :D..


'hr ni hadi nk buat pe?'

'nak lukis'

'ok..20 minit je'

Kdg2 t'lajak jugak sampai 1/2j heheee..bukan pe uols,kang bg main lama2 kang kelain plak peginya dah..mula2 lukis,pastu main,pastu gaduh..lgpun hadi aku paksa tido dlm kul 9 gitu lepas solat isya'..tido lambat kang sure nk bangun pagi liat!

Alya cam biasa la..abg lukis dia pun nak jugak..kdg2 abg lukis dia menyemak..camtu la..last2 gaduh ngan abg..lari ke aku jugak!

muka masam sbb x sihat..cirbir

Since hadi sekolah rendah ni jugak,rutin kami pun berubah la sket..honestly dulu asyik t'jaga lambat je :P tp skang mata dah on kul 6.00pg bangun,mula2 nk adapt tu mmg ambik masa la sket tp lama2 alhamdulillah ok je :D..

Aku lepas solat trus siapkn bekal hadi..apa yg dia request itu yg aku buat,senang je mknnya..kalo x nasik lemak,nasik goreng x pun roti telur..bahan2 selalunya mlm hari aku dah prepare,pagi esoknya goreng2 je kan..


Raof plak pagi2 dah kluar hantor anak ke sekolah,no rehat2 dah lepas subuh,naik motor je,pastu patah balik ambik aku & alya..slps sarapan baru gi keje sama2..

Baju2 plak raof dah siap2 iron..baju2 sekolah pun dah b'tambah..dr 3 pasang tambah lg 2 pasang cukup la 5 hr sekolah hahahaaa..just baju je,seluar still 3 psg..baju sekolah agama pun camtu,makanya t'paksa la m'beli tpt hang baru,almari dia mmg x muat dah huhuuhuuu..so hr minggu smua baju2 tu siap iron dah..senang kan!

Bukan apa uols, tgh aku sarat ni smua keje agak t'batas la,so dia cari la alternatif utk memudahkn keje..esok2 insyaAllah pas aku b'salin rutin menguruskn anak2 tu tatap aku yg buat..what to do kan!

p/s insyaAllah bila ada 'org baru' nnt lain plak rutinnya :D..lg anak x besor mcm tu la ye kawan2 kan..



2 comments:

MariaFaizal said...

Wana,
Akak bangga dgn Hadi sangat.
Walaupun penat masih nak bantu ibu rendam & cuci baju sekolah.

Ya Allah..akak nak anak yg mcm Hadi..Mcm mana Wana didik Hadi?(tips)

Thanks in advance :)

che'wa said...

Salam sis..

Alahai kak..dia ni bukannya setiap masa rajin..kdg2 mmg MALAS..tunggu bising baru nk buat..tp bila dia sendiri nak buat tu saya biarkn aje :D..bila dah selesai,kalo kita x puas hati baru buat lain..tp jgn depan dia la nnt kecik hati plak :D..

tapi disbbkn dia anak yg sulung so kebykkn keje kdg2 mmg suruh dia tolong..tp biasa la kak budak2..kdg2 tension jugak ngan kita sbb suruh buat itu ini he3..

Mcm tu la kak..no tips just main redah je..lain org lain caranya kak..tp x bole m'harapkn harapan setinggi gunung utk budak seusia Hadi & Adam ni sgt kak ha3..just ikut je la peel diaorg :D

Ok sis..harap m'bantu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...