IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 21, 2011

kekecohan yg biasa buat si ibu..

Smalam dah kecoh kt fb skang nk kecoh kt blog plak hahaaa..kecoh pasal t'kejar2 nguruskn anak2 yg bole dikira ngan jari ni ha..bukan pe uols kekecohan tu kdg2 berlaku bila raof x ada je..dia kan ada je kejenya dr siang bawak ke mlm..mmg burung hantu!..kdg ke Ipoh le,Tepen le,KL le,Kedah le,Amerika la..wahhhh tu hover!..bla..bla..

Actually
aku ok je sbb sblm anak sorang,anak 2,anak 3 rutin tu tetap sama je :D..bezanya sejak hadi b'sekolah rendah lg byk nk diuruskn tambahan lg ada anak kecik ni ;D



Hadi spt biasa tugas raof anto dia pagi2,then dlm 1.30 aku ambik...bawak umah mak siapkn smua sblm anto ke sek ptg kul 2.30..kecohnya bila 3 bradik ni ada sama dlm satu masa dr 1.30tgh-3.00ptg..

Camna tu?gini..dlm waktu tu la aku sibuk nk bebelkn hadi,bebelkn alya lagi sambil tgn memerah susu awatif..hadi tu aku suh siap cepat,mkn cepat,s'yang lg,mandi lg..sapa yg tau dia ni kalo suh buat keje very the slow motion,kalo bole nk tekan remote TV tu bg forward cepat sket gegegeeeee..


Satu hal..alya plak..time ni nk kena settle pasal makan,kalo mood dia baik nak makan,kalo mood ke laut,kena kejor satu umah,pastu settle mandi & kalo bole nk suh tido skali..kalo dtg mengada2 nk ikut kita gi keje..nk mujuk plak satu hal..


Awatif..slalunya time ni dia tido,kdg2 b'jaga..time dia tido aku perah susu,kalo dia bangun slalunya direct feeding,bg tido balik,then perah susu balik buat stok..

Aku
..nak makan & solat..


Dlm waktu yg agak terhad tu seboleh mungkin aku ambik alih tugas dr mak..lgpun time tu la mak nk masak,siapkn abah mkn..kalo ptg sket kurang la beban tu sket sbb adik aku yg no 6 tu balik dr sek..kdg2 dia tlg mak tengok2 kan alya..

Kalo raof ada???kurang la t'kejar2nya aku ni sbb dia ambik hadi dr sek,bawak umah mak(mak mertua saya),makan,mandi then raof anto sek ptg..tapi sbnrnya sek ptg tatapppp aku yg ambik..
apakah????

So aku bole la trus balik mengadap anak2 pompuan kt umah mak tu..:D


Begitu la kekdahnya..tu belum alya masuk sekolah..haihaihaihaiiii..lain plak caranya heheee..mujur la keje ngan pakmertua..


Skang ni x kira ko anak ramai ke sikit ke sibuk tu ttp sama je tambahan kalo kita bekerja..mana x nya sibuk tu m'bawak sampai ke rumah la..nak siap umah la,basuh baju la,siapkn anak2 la,masak la..


Jadi spttnya kita saling sokong menyokong jgn asyik nk mengata aje..


'eleh..baru anak sorang,dua,tiga..'


'itu pun x tau nk bahagi masa'

'sibuk sgt ke?'

akhir sekali...

'tu pun nk kecoh'

hahhaaaaa...

Ok la anggap la aku yg x reti nk uruskn masa dgn baik ye tu yg kecoh mcm anak 10 hahaaaa..kalo anak 10 bukan lg kecoh dah..trus 'pak mat tempe b'langgar motokar kebababom keceperrr ponponpon mak ok'!!!

p/s camna pun aku sayang smua anak2 aku & akan terus rindu saat2 sibuk ini :D


2 comments:

mama izz + sarip orbit said...

akak.. masa kecik2 ni memang susah skit kot.. esok anak2 akak dah membesar sama2 mesti best kan.. hehhe.. ceqla pun mcm ni gak.. penat & ngeluh jugak tapi kadang2 rasa berbaloi jugak biler tengok anak2 membesar di tangan kiter.. hehe

che'wa said...

itu la dik..sementara anak nk m'besar gitu la :D..

kdg2 luahan itu perlu spy x rasa t'beban sgt di pikiran kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...