IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 24, 2009

ceritera puasa

Rasanya dah basi kot crite puasa pertama ni tp aku nk crite je..suka baca,x suka gi buat keje sendiri..warggghhhh!

Memain je..pg tu aku bangun b'sahur kul 5.00 siap mkn cereal ngan susu,hubby mkn kurma dan susu je..kami b'dua dgn muka toyee ngadap la mknn itu..aku ske puasa pertama hari cuti sbb bole ready fizikal & mental cheeewahhh maksudnya x kelam kabut la...lauk mentah ada cuma sibuk ngan keje2 umah & anak2..

Anakku Hadi baru blaja 'puasa'...istilah puasa lah jugak kot,thn lepas sekerat hari je,pas blk skulah confirm mkn..thn ni dia x la bangun b'sahur awal2 pg mcm kami tp dlm kul 7.00 gitu..ingat dia nk bangun pagi2 hari ngadap mknn..kul 7 tu pun aku paksa takut lapo..kalo ikutkn dia,ngadap je pinggan mcm nk pecah bijik mata ngeee~~~insyaAllah next yr train dia betoi2 lah..hari pertama sampai kul 2.30...'ibu adi lapa lah,adi nk mkn..plzzzz'...sian plak aku dengo nye jenuh gak kami mujuk,suh tido la,tgk TV la..mmmm x jln..hari kedua pjg sket kul dlm kul 4..'ibu adi dahaga sgt,bila tgk air adi rasa nk minum,ibu tgk la perut adi ni dah tinggal tulang je...bla..bla..' ko kalo bab m'bebel no satu..so aku bg minum je kang baru mkn skali!

Aku plak 1st day mesti mcm hapa2 ntah..pagi2 ari tu ok je siap buat keje umah..naik ptg kang nk angkat badan pun x daya..mlm tu mmg aku pening,solat tarawikh pun aku x buat..tido x hingat kul 11.30mlm baru bgn s'yang Isya'...hari kedua aku ok je *wink*wink*..ngengada je lebih..taun lepas mkn minum b'layan,mkn pun jauh2,apa yg ada depan mata itu la mkn jgn gatai nk merasa benda lain kan,tgk org mkn sedap2 pun jeling2..maklum la tgh b'pantang,tp taun ni balas dendam lgpun havoc sket sbb ada dak kecik yg 'nyibuk'..gegurl!

Hubby aku cam biasa je..ke hulu ke hilir..ada je yg nk dibuatnya..servis kete le,beli itu ini le,jumpa kawan le sib baik masjid x lupe..dlm ati aku duk pikir''x tau rasa letih ke''

Crite sket2 sudah..pada smua Selamat Menyambut Bulan Ramadhan,semoga ramadhan kali ni lebih diberkati..insyaAllah!


2 comments:

MariaFaizal said...

Salam Ramadhan Wana...
And hugs to handsome Hadi & kisses to your sweet,sweet Alya : D

Your blog backgorund is so adorable & I'm just feeling this happiness reading the post of yours with the so cute layout !

Keep up good work & do take care.[Sorry dik been so occupied with day-in day-out work :(]

nusk said...

dasyat adi baru 5thn dah pose..tabik springgg!! acik jiyah ni darjah 1 pun ad tgal pose lagi..takpe la ibu kaci la adi can..sian die..

nway congrats buat ibu yg train anak puasa kecik2 lagi..blh jd cth..ngeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...