IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 10, 2010

SALAM RAMADHAN AL MUBARAK..


Allah Maha Besar!!!!!

Alhamdulillah setakat ni aku larat b'puasa..yg seronoknya ulu hati tu x brapa pedih dah,hopefully sampai waktu b'buka nnt ye..Allah Maha Besar,diberi kekuatan dikala kita kesakitan supaya kita tahu b'syukur & insaf...

Anak ibu dlm perut ni pun kena kuat jugak spy ibu ni lg kuat ok!aku sbnrnya penah puasa time preggykn hadi tp masa tu dah 6 bln gitu so fizikal & mental dah stabil..puasa pun penuh..

Skang ni hanya Allah je yg mengetahui..moga2 habis sebulan & sickness ni cepat2 habis ye..

Ha camna sahur korang tadi,mkn pe?

senang nk kejutkn org rumah x?

senang nk kejutkn anak2 x?

senang nk kejutkn diri sendiri x???hahahaha tu melampau kalo x reti2 nk bangunkn..

X payah korang aku ni pun,dulukan masa sek aku mmg malas bangun sahur mkn2 nasi,just minum air kosong je,tu pun letak kt tepi katil giler malas nk b'kumur gosok gg hahaha..ehhh bukan awet muda ke buat camtu???ntah apa kaitan hahahaa,dah kawin pun malas nk masak time sahur nak2 masa tu hadi kecik ,dpt suami plak jenis mkn x beria2(nasi b'lauk pauk)..

Penah sekali buat nasi goreng,tu pun sket je mkn,esok x mo dah..antara dua je la selera x de @ aku buat x sedap ekekekeke...last2 laki bini bangun mkn kurma minum milo..ok la tu kan janji bangun b'sahur..ambil berkat :D

So pagi tadi aku bangun dlm kul 5.00pg camtu,jam aku kunci letak bwh bantal tp belum b'bunyi mata dah t'bukak pun heh!magik x?mana x magik,set time tp x on alarm apa punya !@#$$%$%% ngong!!!!sib baik aku dah set alarm dlm kepala hotak ni kuikuikui..

So aku just buat nestum cicah biskut,suami plak minum air kurma madu je,mula2 katanya nk telur ngan roti,siap aku gorengkn dah last2 kenyang katanya..mcm tu la dia x byk kira sgt!


Anak teruna aku hadi tu plak thn ni dah start bangun sahur,puasa sampai yg dia larat la,x mo paksa2..sahurnya roti buh susu,minum air masak, air panas2 ni mmg x lah..hadi ni jenis pemakan(wahhh ada ke ayat gitu,hentam je la!) tp kalo pagiiiii sgtttt dia mmg x lalu mkn..hopefully dia b'tahan sampai setengah hari,esok tambah lg & lg...

Anak gadis aku pun bangun hr ni b'sahur jugak..5.30 dah bangun..geram mak ok!!!,sahur ngan susu sebotol pas tu x tido2 dah,keje dia keluar masuk bilik,tgk tv,kacau abg tido..sampai aku siap nk gi keje pun x tido2 lg..kalo bgn b'sahur lg esok camtu alamatnya kurus keding la huahuahua...

Last but not least Selamat Menyambut Ramadhan tahun ni..rebutlah segala peluang yg ada seolah2 ia adalah ramadhan kita yg t'akhir.. moga2 ramadhan kita kali ini juga mendapat barakah dr Allah S.W.T...insyaAllah

p/s ingat pas ni nk mkn nasi time sahur la,masak goreng2 kering pun ok kan..akan dipikir lah!oh ye rindu nk solat tarawikh di masjid lah..aku solat kt umah je sorang2 :D





2 comments:

Unknown said...

slamat berpuasa che wa

che'wa said...

sama la ko..selamat b'pose!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...