IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 3, 2011

hadi & hari pertamanya..

ni muka cam nk t'berak ni sbnrnya xcited nk gi sek,kalo muka meragam korang bygkn lah hahahaaaa...

Hari ni kita crite benda2 fresh la ye..cite pe?cite hr pertama hadi ke sekolah lah ok! smua tau kan hadi thn ni dah masuk darjah 1 so sbg parents yg masih mentah ni mcm2 la b'main dlm pikiran wahhhhhhhhh...

W/pun ini bukan la kali pertama dia ke sekolah tp dah namanya sekolah,keterujaan,kesedihan,kegembiraan tu tatap ada :D..nak2 masuk sek betul2 plak kan..

Agaknya perasaan begitu adalah normal bg setiap org yg ada anak kan..

sbbkn aku x penah pakai necktie so baba la kena pakaikn..

Disbbkn smalam hari pertama hadi sekolah so aku ambik cuti..sbbnya nk merasai segala moment itu..hahahaaa..actually x dpt jugak moment ngantor2 anak tu sbb alya still tido,so pagi2 hari baba la antor naik motor je..aku just bye2 dr dlm je..

Tp smalam best jugak jd surirumah ni..bangun pagi siap2kn anak sekolah,pastu bole buat keje2 lain dah..dlm kul 10pg camtu smua keje dah settle :D..dah abis keje lepak2 tgk TV..t'ari kang baru masak..syokkkk...mmmmmmm..mayb one day!

Korang tau la si hadi ni kalo x nangis x sah,ada je yg x kena pagi2 hari...setiap hari aku b'doa moga2 segalanya dimudahkn & alhamdulillah setakat ini segalanya spt diharapkn..:D

Tapi dlm harap2 hadi x nangis tu,aku plak yg menitik air mata kt umah(pas dia pegi) *wink*wink*wink..bukan pe kwn2 tiba2 rasa mcm dah makin besor anak kita kan..

pakai kasut sendiri ok!

Sehingga hr ke2 ni,pagi2 lg x yah kami kejutkn dia bangun sendiri & yg plg penting x ada adegan air mata ok!kalo ada jugak dgn aku2 skali meratap kt situ ..bole????ekekekeee..

Hari pertama dia request nk nasik lemak..ok aku buatkn..hari ke2 nk nasik goreng..ok aku buat jugak..hari ke3 dah request x mo bawak bekal dah sbb nak belanja kt kantin..alasannya nk ikut kengkawan beli kt kantin..geram je aku dengo..kalo dah pandai jual beli x pe gak..raof ckp dia bukan pe tringin,bila tgk org beli dia pun nak..

nasik lemak tanpa timun,telur rebus mesti sebiji ok..

Kami decide,dia bole belanja kt kantin tp kena bg duit cukup2 dulu..x pun seminggu 3 kali bawak bekal,selebihnya bole belanja..mcm tu la..

hr pertama ke sekolah agama

Petang plak masukkn ke sekolah agama rakyat..mengaji apa yg patut :D..sgt2 lega sbb salah satu wishlist utk thn 2011 kan..moga2 thn ni dia dah bole baca al-quran..so ptg2 x ada la buang masa sgt..kalo aku x keje x pe la kan :D..tau le aku nguruskn aktivitinya..

A day before,aku & suami masing2 meluahkn perasaan pasal anak2,aku & rumahtangga,mcm2 yg dibincangkn,mcm2 yg dirisaukn..rupanya selama seminggu ni perasaan dia sama spt aku tp masing2 cuba buat relax..tp akhirnya t'luah jugak...

Tapi aku rasa kepala raof lg berat sbb mcm2 yg nk dipikirnya,kesian jugak tp nak buat camna t'jawab seorg lelaki b'nama baba,suami & anak kan..selagi b'nyawa selagi itu la byk urusan belum selesai kan :D..

p/s alhamdulillah settle dah urusan hadi,now concentrate pasal aku plak huhuuuu...

4 comments:

Naimah SiDiK said...

sobb sob.. anak dah masuk skol eiks.. budak2 mmg kita risau.. nad nanti x taw la cam mana.. huhuhu kalau sebelum nie nursery pun dah gelabah gilos nikan plak skol kan.. kena bekalkan makan eiks??.. tp kan utk awal2 cam nie prefer kalau sediakan makan utk depa kan sma cam akak nad.. sediakan lunch box utk anak darjah 1... lg puas hati dr beli kat kantin.. plak2 la nie dengan semua benda rege naik

che'wa said...

huhuuuuu..pengalaman pertama tu selalunya b'mcm2 la dlm fikiran kan :D..

so far mmg bekalkn dia mknn..lgpun lg puas hati kot sbb hadi ni jenis makan..kang beli kt kantin x cukup pulak ekekekeeee..bila agak2 dah besar sket t kot2 dia tringin mgkn bg kot dia beli..

MariaFaizal said...

First Day School moments are to be seized & kept fondly in our hearts, kan?

Semua parents should rasai pengalaman manis ni & betapa akak lihat wajah parents yg hantar 1st day semua berbunga dgn harapan & expectations :D

Love the experience! xoxo...

che'wa said...

Hi sis..

Absolutely right..:D

Apa lg yg diinginkn dlm hidup ini selain b'jaya & bahagia di dunia & di akhirat nnt..insyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...