IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 29, 2011

confinement

Hari ni kita buat last n3 pasal aku & 'dunia ibu & anak' itu ye..takut korang muntah ijo lak kang..bila nk abis ye hehehee..

This time aku b'pantang kt umah sendiri..honestly,utk minggu pertama mmg miserable w/pun mak dtg jaga aku..tp still kelam kabut & tension..dgn pe'el alya,hadi sekolah,bb & trauma sakit lg..ntah la..

After seminggu mak b'tapa kt umah aku,mak balik,b'mula la rutin m'jaga diri & bb sendiri..actually aku ok je sbb aku sendiri nk buat t'masuk la mandikn bb sendiri..

Actually makan aku mak yg masak,apa yg mak masak aku makan,menu aku ikan & sayur @ ulam pun ok,tiap2 hari raof ambik sambil antor alya ke situ..tinggal la aku & mya..

Cite pasal hadi ngan alya bg aku menyedihkn jugak..spjg aku b'pantang spjg itu la jugak x t'urusnya budak2 ni..kesian aku tgk,kdg2 x sedar air mata menitik..

Hadi..kain baju dah kemana2,mknn x dibekalkn dah..mlm kang baru npk btg hidung..

Alya..dah x leh manja2 ngan aku,x leh aku mandikn,suapkn mkn,main,pagi2 dah anto ke umah mak sbb x mo kacau aku & bb..mlm hari jugak baru npk muka..

Kadang2 budak2 ni balik dgn muka letih ya amat,kdg2 t'tido dlm kete pun..

Aku yg duk kt umah ni pun x senang hati sbnrnya..:(

Sbbnya...aku kalo duk umah sorang2,hadi & alya mesti ada teman,bila duk b'2 ngan bb je trus rasa sunyi sepi umah tu..mula merindu x tentu pasal hehehee..tu sbb kalo aku demam pun still bole jaga alya kt umah..x leh arrrr sunyiiii...korang bygkn la tgk gambo depa nangis,tgk baju depa nangis,tgk mainan depa nangis...apa cerrrrr???

Tapi bila dlm pantang ni,kalo diorg ada kt umah mula la make my blood go up stair je!!bukan apa si kakak 2 minggu pertama tu agak cemburu gak ngan adik dia,so buat la s/thing yg bole attract aku kan..si abg x jeles sgt tp b'gaduh,bising ngusik adiknya..abisssss camna???buat letih aku merindu je hahahahaaa

Cite pasal mya..siang hari tido,mlm hari x tido,kena b'dodoi2 baru nk tido..ada skali kul 1.00 pg baru lena..haisssshhhh!!!skang ni masih belajar nk adapt ngan pe'el dia..hopefully semakin hari semakin mudah la ye..insyaAllah..

Cite pasal suami sendiri raof..tq so much for helping me..w/pun sikit at least meringankn beban..tugas dia ambik antor anak2,makan aku,tidokn anak2 mandikan & sediakan mknn..aku tau dia letih dgn keje & anak2 tp what to do..

Aku plak camna???alhamdulillah semakin sihat w/pun badan still belum cukup kuat,pinggang ni kdg2 sakit,perut pun masih belum pulih sepenuhnya..nak tgk aku terkini??hahahaaaa.,malu la wehhh tp aku tunjuk jugak la ye..


Buat tatapan adik beradikku la ni..kome asyik tanya 'knyh dah kurus belum?'..amboiii kemain soklan ye,bukan nk ty sihat idok ye huhuhuuuu..

So jawapannya...dah kurus kalo npk dr zahirnya,batinnya belum hahahaaa..ingat senang nk buang lemak!tp yg penting hidung i no more 'jururawat' dah heheheeee...

Oh ye lupa spjg aku b'pantang tu,keluarga mentua pun byk m'bantu t'utama tlg jagakan hadi & alya sepjg hari..alhamdulillah syukur sgt kerana sentiasa disayangi & dihargai..:D

p/s pasni nk crite pasal susu & p'jagaan bb plak ye..cite hadi & alya pun ada menyusul..insyaAllah..enjoy!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...