IKLAN NAK MASUK

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

Kronologi mya

Salam...

Smua tau aku sepatutnya admit 26/1 then esoknya operate kan tp Allah jua yg menentukn segalanya...

Actually mlm 25/1 tu aku dah start sakit perut..dr kul 12-subuh x leh tido lena..kencing x berenti plak tu..aku ingatkn nk cirbir,siap buh minyak angin..giler bodo je hahahaaa...raof pun x kata apa2 sbb dia pun sama cam aku gak ntahahapahapa ekekeeee..

Serius sepjg aku sakit perut tu,x t'fikir lsg aku itu early contraction..sampai la masa nk solat subuh,tiba2 rasa s/thing kt spender,check rupa2nya dah ada show..darah+lendir..baru t'fikir''ohhhhh nak b'salin dah ke''..x ke bengong namanya????

Nak buat camna korang..kurang pengalaman tu yg dungu semacam tu hahahaaa..

So disbbkn mmg 26/1 tu aku kena admit hosp jdnya trus pegi je la..rupa2nya aku dah dilate 3cm..sronoknya rasa sbb merasa gak aku sakit naturally..

Tapiiiiiii..akhirnya doc x tunggu bukak byk dah..lepas stabilkn BP aku je trus depa sorong ke bilik bedah..apalg 'emegency csear'...sedihhhhhh time ni!!!

Kalo org ty perasaan aku time tu..of cos sedih+seronok+takut..tu je...sedih sbb bb pandai nk kluar sendiri tp org x bg,seronok sbb dpt jumpa bb,takut sbb nak kena csear hahahaaa...

Dipendekkn cite masuk OT kul 11.00,kul 11.40 mya selamat dilahirkn..1st time misi tunjuk kt aku dlm hati ckp 'alahai keciknya dia'..sbb abg ngan kakak smua 3kilo lebih huhuuu..

Dlm kecik2 tu pun susah betoi nk kluarkn dia sbb doc tu tekan perut aku semaunya..terasa gak sakitnya tu!Bab jahit plak satu hal..korang bygkn la kul 1.00tgh lebih baru selesai smuanya..sbb apa aku kata lama,kaki aku dah nak hilang kebas dah ohhhhhhh!!!!dah bole nak gerak ok!

Waktu tu pikir 'ah sudah,apa aku nk buat kalo abis bius ni kang' serius takut giler!!!b'kali2 gak aku ty pembantu kt situ 'dah abis jahit belum?''dah abis belum?''lambat lg ke?'..korang tau apa jawabnya 'sket lg dik ye..nk jahit kulit perut je lg'...waaaarrrggghhhh kulit perut je sampai sejammm..dah mcm jahit kulit punggung je hahahahaa

Kalo korang nk tau,time operate doc pakar,time jahit doc pakar hilang tinggal doc yg x brapa pakar jd ko layannnnn lahhhhh kelembapannya...sudah la sejuk ya hamat..haaaiiisssshhhh

Dan seterusnya korang paham2 je la ye..1st day x leh nk bangun,esoknya nk x nak kena bangun,siapkn diri sendiri & bb ok!!

So itu la pengalaman b'salinkn my lil'girl Mya Awatif ni!

p/s Lain anak lain la pengalamannya w/pun akhirnya ke dewan bedah gak huhuuu..t aku cite pasai confinement day aku yg penuh cabaran plak..insyaAllah..korang kesah ke hahaa..





2 comments:

Naimah SiDiK said...

huhu.. wa bersalin kat tepeng kan. sitew byk gilerr dr pelatih kan..x tahan sungguh.. syes hangisss jaaa coz ada yg dok bayak2 tanya sedangkan benda dah ada depan mata.. huuhuh...
tp wat cam mana kan.. dr pelatih pun baru2 lg kan.. so seb baik agak memahami laa.. (konon tp dalam hati eeeeee geramss)

che'wa said...

ha'a b'salin kt tepeng..mmg byk doc pelatih nad,tiap2 hari lain2 doc yg dtg tgk kita..hehehe

kita ni ibarat eksperimen bg depa sbnrnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...